Opća pitanja vezana za potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19)

Da, potrebno je dostaviti novi zahtjev putem online aplikacije Moji ORM zahtjevi.

Mjere ožujak-srpanj, lipanj i srpanj-kolovoz više nisu aktivne. Nećete automatizmom dobiti potporu za rujan-prosinac ako ne predate novi zahtjev.

Mjera rujan-prosinac za mikropoduzetnike i rujan-prosinac za djelatnosti više ne zaprima nove zahtjeve, ali je i dalje možete koristiti (ako ste već predali zahtjev do 26. listopada) po ovim uvjetima.

[NOVO] Od 26. listopada zaprimaju se zahtjevi za mjeru listopad-prosinac za djelatnosti i mikropoduzetnike koja traje od listopada do prosinca. Maksimalni iznos potpore po radniku do 4.000 kn.

Mjera Skraćivanje radnog vremena, dostupna je od lipnja do prosinca za sve poslodavce s 10 ili više zaposlenih. Maksimalni iznos potpore po radniku do 2.800 kn.

Od srpnja do prosinca za očuvanje radnih mjesta u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama osoba s invaliditetom dostupna je ova mjera. Maksimalni iznos potpore po radniku do 4.000 kn.

Od 26.10.2020.g. NE ZAPRIMAJU se NOVI zahtjevi za mjeru rujan-prosinac za mikropoduzetnike ili za mjeru rujan-prosinac za djelatnosti.

Poslodavci kojima je poslovanje narušeno zbog okolnosti koronavirusa:

  • do 4.000 kn po zaposleniku
  • pad prihoda od 60% ili više
  • unutar određenih NKD razreda (najviše ugrožene djelatnosti)

Mjera koju mogu koristiti: djelatnosti rujan-prosinac Saznaj više >

Poslodavci kojima je poslovanje narušeno zbog okolnosti koronavirusa (bez kriterija djelatnosti):

  • do 2.000 kn po zaposleniku
  • pad prihoda od 50% ili više
  • 9 ili manje zaposlenih

Mjera koju mogu koristiti: mikropoduzetnici rujan-prosinac Saznaj više >

Poslodavci kojima je poslovanje onemogućeno (zabranjeno) odlukom Stožera civiline zaštite:

  • do 2.000 kn po zaposleniku ako im je rad zabranjen do 14 dana
  • do 4.000 kn po zaposleniku ako im je rad zabranjen više od 14 dana
  • bez kriterija pada prihoda ili djelatnosti

Mjera koju mogu koristiti: djelatnosti rujan-prosinac Saznaj više >

Poslodavci kojima je poslovanje ograničeno odlukom Stožera civiline zaštite:

  • do 2.000 kn po zaposleniku, pad prihoda 50%
  • do 4.000 kn po zaposleniku, pad prihoda 60%

Mjere koje mogu koristiti:

  • djelatnosti rujan-prosinac (pad prihoda 60%, bez kriterija djelatnosti) Saznaj više >
  • mikropoduzetnici rujan-prosinac (pad prihoda 50%, bez kriterija djelatnosti, 9 ili manje zaposlenih) Saznaj više >

U razdoblju rujan-prosinac aktivne su još dvije mjere s specfičinijim kriterijima: mjera Skraćivanje radnog vremena i mjera za očuvanje radnih mjesta u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama osoba s invaliditetom koje su krenule u lipnju i traju do prosinca.

Otvorite Moje zahtjeve, iz jahača odaberite mjeru na koju želite aplicirati i pritisnite gumb "Predaj zahtjev".
Slijedite upute na ekranu.

Ako za odabranu mjeru više nije moguća predaja zahtjeva, gumb neće biti vidljiv i pisati će informacija do kada je bilo moguće predavati zahtjeve.

Detaljne upute za predaju zahtjeva za pojedinu mjeru opisane su u članku "Kako se pripremiti da čim jednostavnije predate zahtjev?" koji je dostupan u temi pojedine mjere u izborniku POMOĆ i UPITI ili na linkovim:

U pregledu Moji zahtjevi prikazane su aktivnosti promjena po vašim zahtjevima u zadnjih 48 sati. Potražite da li je aktivnost koju ste upravo napravili navedena u popisu. Ako je navedena - zaprimili smo sve što ste poslali.

Primjer nedavnih aktivnosti po zahtjevima korisnika (uokvireno je aktivnost predaje novog zahtjeva):



Možete kliknuti na ID zahtjeva u poruci za prikaz detalja. Provjerite na taj način da je u zahtjevu zaprimljeno sve što ste predali. Ako ste predavali dopunu zahtjeva ili dokaz, tada dodatne možete u popisu aktivnosti zahtjeva naći link na pregled predane dopune.

Kliknite + pored naziva zahtjeva te u popisu aktivnosti zahtjeva pronađite link "Pregled dopune (ili dokaza)" s datumom koji odgovara kada ste predali novu dopunu/dokaz. Ako postoji pregled dopune/dokaza to znači da je zaprimljena.


NAPOMENA:
Zahtjev je bilo moguće predati e-mailom ožujak, te za sezonske djelatnosti u srpnju i lipnju. Za druge mjere NIJE moguće predati zahtjev (ili dokumentaciju) e-mailom.

Ako ste zahtjev predali e-mailom, iz izbornika "Zahtjevi predani e-mailom" odaberite u kojem razdoblju ste predali zahtjev.



Prikazat će se stranica za pronalaženje zahtjeva po OIB-u ili nazivu subjekta.
U prvom koraku, označite "Poslao sam poštom, fizički donio u pisarnicu ili poslao na e-mail @hzz.hr" i pritisnite gumb DALJE



Nakon toga unosom OIB-a pronađite vaš predani zahtjev.



Ili upišite prvih 3-4 slova naziva vašeg obrta



Ako vam sustav potvrdi postojanje zahtjeva, ponuditi će vam opciju predaje dokaza o isplati plaća za aktualno razdoblje.



Kliknite na gumb "Predaj dokaz"

Nakon predaje dokaza vaš zahtjev predan putem e-maila će biti vidljiv u aplikaciji Moji zahtjevi, a uz njega će biti prikaz predanog dokaza o isplati plaća.

Upute o predaji dokaza o isplati plaća pročitajte u temi Predaja dokaza o isplati plaća.

Zathjevi se produžuju mjesec-za-mjesec putem DOPUNE ZAHTJEVA.

Produženje zahtjeva moguće je u definiranim razdobljima, uglavnom od 1. u mjescu do zadnjeg dana u mjesecu na koji želite produžiti zahtjev tj. potporu. Moguće je da za neke mjere ne vrijedi ovo generičko pravilo, pročitajte u Korisničkom centru u temi za određenu mjeru točnu informaciju.

Kada je za zahtjev dostupno produženje, obrazac DOPUNA ZAHTJEVA sadrži polja za učitavanje PDV obrasca/tablice prihoda (primitaka) kao što pokazuje slika:



Ako pokazanih polja nema, za zahtjev se još nije nastupilo razdoblje za produženje mjesec-za-mjesec, ili se taj zahtjev ne može produžiti. Nakon uspješnog produženja zahtjeva u pregledu aktivnosti zahtjeva, dopuna kojom ste predali produženje označena je [Produženje na [MJESEC]



NAPOMENE:

  • ako "produžite" zahtjev slanjem "obične" dopune, to se neće evidentirati kao produženje i zahtjev se neće produžiti

Rok za isplatu potpore je do zadnjeg dana tekućeg mjeseca za prethodni mjesec. Primjer: za potporu za kolovoz (na osnovu zahtjeva predanog u kolovozu), rok za isplatu je 30. rujan.

Ako niste predali svu potrebnu dokumentaciju, rok za isplatu je nakon što zaprimimo svu potrebnu dokumentaciju. Mogući su i drugi razlozi zašto potpora nije isplaćena u roku. Pročitajte detalje ovdje.

Ako je greška značajna (netočan naziv subjekta, netočni adresni podaci, netočan IBAN i slično), putem Dopune zahtjeva odustanite od predanog zahtjeva i predajte novi zahtjev, uz napomenu da to možete napraviti u slučaju da je još uvijek moguća predaja novih zahtjeva za isto razdoblje u kojemu ste predali neispravan zahtjev.



Upute za korekcije i dopune izvornog zahtjeva:

Korekcije i dopune možete napravite putem gumba "Dopuna zahtjeva".


U razlogu slanja dopune objasnite zašto šaljete dopunu, a u polje "Dokumentacija" učitajte nove dokumente ako je potrebno.
Možete poslati više dopuna za jedan zahtjev.

Možete poslati još jedan dokaz o isplati plaća s točnim podacima.

U razlogu slanja dokaza objasnite zbog čega šaljete dopunu/korekciju.

Prema uvjetima korištenja mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID-19) propisano je:

  • poslodavcu se isplaćuje potpora u iznosu dp 2.000 kn ili do 4.000,00 kuna (ovisno o mjeri) po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu
  • Poslodavac se obvezuje radniku za kojeg je isplaćena Potpora, isplatiti plaću sukladno ugovoru o radu, pravilniku o radu, kolektivnom ugovoru ili posebnom propisu, u tekućem mjesecu za prethodni mjesec, a prema priznatom razdoblju isplate Potpore. Ukoliko je ugovorom o radu ili drugim radno pravnim propisima ugovorena minimalna plaća ili iznos manji od iznosa potpore, preporuka je da poslodavac isplati potporu u cijelosti.
  • Prilikom kontrole predmeta kod poslodavaca kod kojih se utvrde eventualne nepravilnosti (npr. isplaćen veći iznos potpore u odnosu na broj sati na koji je radnik prijavljen), zatražit će se povrat nepripadno isplaćenih sredstava.

Datum ovisi o mjeri koju koristite. Pronađite informaciju na koji dataum radnik mora biti zaposlen u opisu mjeru na koju aplicirate.

Poslodavci koji su izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 29.02.2020. mogu koristiti mjere očuvanja radnih mjesta.

Ukoliko više poslovnih subjekata imaju istog osnivača/vlasnika koji pojedinačno zapošljavaju manje od 10 radnika, a u ukupnom broju zaposlenih ima više od 10 radnika, na njih se ne primjenjuje izuzeće, odnosno za vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste ne odobrava se potpora.

U opisu pojedine mjere objašnjeno za koje razdoblje se šalje usporedba ako poslodavac ne posluje godinu dana ili predaje kvartalne PDV izvještaje.

Uparivanje podataka s Poreznom upravom vrši se automatski. U slučajevima kada podaci o korisnicima potpore za očuvanje radnih mjesta nisu iz tehničkih razloga prošli uparivanje s Poreznom upravom, Porezna će uprava dostaviti nadležnom područnom uredu Zavoda upit za dostavu podataka o korisniku mjere te će podaci biti dostavljeni direktno nadležnoj Poreznoj upravi kako bi otpis doprinosa bio omogućen.

Može, ukoliko poslodavac ima potrebu i hoće zaposliti osobu na upražnjeno radno mjesto nakon 29. veljače 2020.

Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje mogu koristiti mjeru za sebe i ostale zaposlene.

Smijete, no trošak zapošljavanja ide na teret poslodavca.

Da, i možete koristiti jedan korisnički račun. Više informacija ovdje.

Na uredno zaprimljenu dokumentaciju, HZZ se obvezuje izdati ocijenu zahtjeva (pozitivnu ili negativnu) u roku 10 dana.

Da, uz određene uvjete koji su detaljno opisani u opisu potpore.

Registracija je proces u dva koraka:

  • Izrada korisničkog računa putem stranice za registraciju.
  • Aktivacija korisničkog računa, potvrdom e-mail adrese koju ste koristili u registraciji. Aktivacijski e-mail dobiti će te automatski nakon registracije na e-mail adresu koju ste upisali kod registracije.

Nakon registracije i aktivacije korisničkog računa, zahtjeve predajete putem aplikacije Moji zahtjevi, u koju se naravno morate prijaviti s vašim korisničkim računom.

Za teškoće kod registracije ili prijave koristite ovaj obrazac za pomoć i obavezno u izborniku Vrsta pitanja označite čim preciznije razlog javljanja.

NAPOMENE:

  • moguće da vam aktivacijski e-mail neće stići odmah (pročitajte detalje u odgovru niže), ili ga vaša e-mail aplikacija može zabunom označiti kao Junk/Spam. Zbog budućih e-mailova koje ćemo vam slati (vezano uz predaju zahtjeva i dokaza), preporučamo da postavite @hzz.hr e-mail adresu kao pouzdanog pošiljatelja.
    Ako ne aktivirate korisnički račun u roku 60 minuta, zatražite novu lozniku jer tim procesom istovremeno aktivirate račun.

Koristite link Zaboravljena lozinka i zatražite izradu nove lozinke.

U e-mailu koji će vam stići na e-mail adresu koju unesete, kliknite RESETIRAJ LOZINKU i napravite novu. Lozinku morate napraviti u roku 60 minuta nakon što ste zatražili izradu nove lozinke.
Ako lozinku ne resetirate u razdoblju od 60 minuta, ponovite zahtjev za izradom nove loznike.

NAPOMENA:

Pročitajte sljedeći odgovor o informacijama zašto e-mail poruke ponekad ne stignu trenutno.

Potvrdni e-mailovi većinom stižu trenutno, ali primjećujemo da neki korisnici imaju zastoj u isporuci e-mail poruka i do 48 sati. Zbog veće količine e-mailova koje šaljemo, neki servisi su aktivirali dodatnu provjeru da se ne radi o neželjenoj pošti ( detaljnije objašnjenje)

Mogući razlozi su i ovi:

  • tehnička nepouzdanost vašeg pružatelja e-mail usluge (dodatne informacije za @net.hr korisnike)
  • poštanski sandučić vam je pun, ili zamalo pun
  • ograničenje vašeg e-mail sandučića u odnosu na dozvoljenu veličinu (težinu) pojedine e-mail poruke onemogućuje primanje potvrdnog e-maila (koji u sebi uključuje sve datoteke koje ste pridodali kod predaje zahtjeva pa može biti veličine i do 20 MB. Primjer na slučaju @htnet.hr (@t-com.hr) korisnika. Domaći besplatni e-mail servisi poput @net.hr, @t-com.hr imaju značajna ograničenja u dozvoljenoj težini pojedine e-mail poruke stoga preporučujemo da za važnu komunikaciju koristite neki od boljih besplatnih servisa ( Google Gmail, Yahoo Mail, Apple iCloud, Microsoft Outlook).

Pročitajte odgovor na pitanje "Kako mogu provjeriti da su upravo predani zahtjev, dopuna ili dokaz zaprimljeni?" neovisno da li ste dobili potvrdni e-mail.

Moguće je zatražiti ponovno slanje potvrdnog e-maila, klikom na "Pregled izvornog zahtjeva"



te na kraju prikazanog zahtjeva zatražite ponovno slanje klikom na gumb "Ponovo pošalji".

Ne. Zahtjevi i dokumentacija zaprimaju se isključivo putem web aplikacije Moji zahtjevi.

Online zahtjevi se primaju od ponedjeljka, 23. ožujka u 00:01.

Kod prve vaše posjete na web stranicu Očuvanje radnih mjesta pojavit će se poruka kojom tražimo dozvolu za slanje tzv. push notifikacija u vaš internet preglednik na računalu (ako koristite preglednik koji ih podržava) ili na mobilni uređaj (svi podržavaju notifikacije).

Notifikacije primaju samo oni uređaji s kojih ste posjetili web stranicu Očuvanje radnih mjesta i dozvolili primanje. Možete dozvoliti primanje na svim uređajima s kojih pristupate našoj web stranici, ali naša preporuka je da to napravite i na mobilnom uređaju jer će te tako vidjeti obavijesti čim je pošaljemo. Na računalu, obavijesti nisu vidljive kada je računalo neaktivno.



Ako ste odabrali "Ne želim" - nismo vam slali obavijesti niti vam je ponovno prikazivana ova poruka.

Kroz obavijesti šaljemo sljedeće korisne informacije:

  • informacije o novim mjerama
  • informacije o rokovima predaje dokaza
  • informacije o promjenama kriterija postojećih mjera

Ako niste odobrili primanje obavijesti kod prve posjete našem webu, slijedite ove upute za reaktiviranje primanja obavijesti:

Kliknite ovdje te u skočnom prozoru koji će se pojaviti kliknite na "Želim primati", zatim u internet pregledniku dozvolite (Allow) primanje notifikacija s web stranice mjere-orm.hzz.hr


Ako ste blokirali primanje obavijesti, po uputi iznad neće vam se pojaviti opcija za ponovno primanje obavijesti.

Pročitajte upute za svoj internet preglednik Chrome, Firefox, Edge ili Safari kako dozvoliti primanje obavijesti s web stranice kojoj ste tu mogućnost zabranili.

Nakon što dozvolite primanje obavijesti, kod sljedeće posjete ponovo ćemo zatražiti dozvolu slanja obavijesti.



Izgled obavijesti na Windows 10 računalu i Android mobilnom uređaju:

Za korištenje aplikacije Moji ORM zahtjevi preporučamo minimalno slijedeće verzije

  • Microsoft Edge (IE 12) ili noviji
  • Chrome 55 ili noviji
  • Safari 12 ili noviji
  • Firefox 51 ili noviji

Internet Explorer korisnici mogu besplatno skinuti noviju verziju Microsoft Edge,  kao što i korisnici drugih preglednika (Chrome, Firefox i Safari) mogu besplatno nadograditi na najnovije verzije.

Tržište rada na dohvat ruke

Ne propusti priliku, prijavi se

Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politikama privatnosti.